onsdag 14 mars 2007

Erfarenhetsutbyte inom yrkeskåren

Idag har jag varit i gnällbältets mecka, Örebro och träffat likasinnade (jag menar självklart kompetenta informatörer). :-)

Syftet var att dela med mig av mina erfarenheter från kompetensutvecklingsprogrammet jag gick förra året. Tanken var att jag skulle vara moderator på träffen och svara på frågor om programmet. Nu var en av föreläsarna sjuk så jag fick istället hoppa in och föreläsa tillsammans med en mycket professionell mentor/informatörssenior med mångårig erfarenhet från yrket.

Det blev en lyckad träff där även jag kände att jag återigen fick med mig nya tips på hur jag kan hantera besvärliga kollegor och bångstyriga chefer (se upp om du känner dig träffad) ;-)
Förhoppningsvis har jag även gett några goda råd till kollegorna på träffen som bland annat funderar över hur de ska gå vidare i karriären.

Senior A

5 kommentarer:

sa sa...

Träffad och träffad. Som senior A själv uttrycker det kan man vara lyckligt träffad. Jag kan intyga att senior A är en utmärkt karriärrådgivare och hanteringskonsult. Vilken tur att informatörerna i Örebro inte var gnälliga.

Junior A sa...

Roligt att tillställningen var lyckad.

Anonym sa...

Tack för komplimangen. :-)

Senior A

Fröken Isakson sa...

Du skötte dig säkert utmärkt som vanligt. Måste nog ta och få tummen ur och gå med i den där föreningen.

Anonym sa...

Gör så, fröken Isakson. Du vet ju var dina referenser finns. :-)

Senior A