fredag 23 mars 2007

En ledig fredag

Jaha, då var det fredag igen. Skönt även för mig som varit ledig från jobbet sedan i onsdags. Det har inte varit lata dagar, studierna går framåt. Nu ska jag ta en sushi-lunch och sedan ska jag gå till konstmuseet och kolla in utställning om popkonst som även Senior A besökt tidigare.
På hemsidan står det följande om utställningen:
Pop Art – Forever Young är en hyllning till den amerikanska popkonsten. Utställningen visar drygt 70 verk av internationellt välkända konstnärer; Jim Dine, James Rosenquist, Robert Rauschenberg, Frank Stella, Nicholas Africano samt Robert Kushner. Flera av konstverken visas för första gången i Sverige och är främst från 1970- och 1980-talen.
--
Trevlig helg på er!
--
Junior A

1 kommentar:

Anonym sa...

PopArt är en bra utställning som jag kan tänka mig att kolla in igen.

Jag blev fångad av konstnären som är väldigt detaljerad i sina målningar (tavlorna hänger direkt till vänster i hallen). Hans tavlor påminner om Dalis verk.

Senior A