fredag 30 mars 2007

Dagen D

Jaha, då är det snart dags att lämna mitt arbete som jag haft de senaste fem åren. Trots att jag verkligen sett framemot denna stund och att komma till en ny arbetsgivare, känns det lite märkligt när jag tänker på att jag ska gå iväg till en annan arbetsplats på måndag! Men det är kanske inte så kontigt, när allt kommer omkring.

I går var det mera avtackning. Mina juristkollegor bjöd ut mig på middag på favorit restaurangen. Det var en lugnare tillställning än tisdagens party, men inte mindre trevlig. Vi åt och drack gott och pratade om det som varit och vad som eventuellt händer framöver. Det var ett bra avslut med kollegor som man jobbat med dagligen. Dessutom fick jag en bok med titeln Smart sagt. Den kommer jag säkert att citera ur framöver, eftersom Puhs råd börjar ta slut.

Nu ska arbetsgivaren bjuda på tårta och sedan ska jag låsa rummet för sista gången, lämna igen passerbricka och nycklar och lämna stadshuset som en helt vanlig skattebetalare. Nästa gång jag skriver på bloggen är jag statsanställd. Vi ses!

Junior A

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag saknar dig redan, men det är å andra sidan inte helt fel att ha en bloggkompis som kan rapportera från de statsanställdas horisont.

Senior A.

Fröken Isakson sa...

Lycka till med nya jobbet. Vi kommer sakna dig.