torsdag 1 mars 2007

Besök på nya jobbet

I fredags var jag på ett snabbbesök på det nya jobbet. Jag fick träffa några av mina nya kollegor och titta lite på lokalerna. Administratören informerade om vilka teknisk utrustning jag hade att välja mellan osv. Dessutom fick jag vara med på avskedsficka för en av de anställda som skulle sluta.

I tisdags var jag med på verksamhetsplaneringen på Nordic Light Hotel. Väldigt fina lokaler med fantastisk utsikt över Stockholm. Dagen innehöll en massa information och just nu känns det mest förvirrande. Men jag tror att många saker kommer att falla på plats när jag väl börjar på det nya jobbet om en månad. Det verkar som jag i allafall kommer att jobba med bla fjärrvärme och tvångsinlösen. Spännande och nytt.

Fick bra intryck av arbetskamraterna. De verkar väldigt kompetenta coh trevliga. Den ena mannen började i februari så det kommer inte bara vara jag som är helt ny när jag börjar i april, och det känns bra - vi kan kompa varandra. Jag ser framemot att få en chef som är jurist. Dessutom gav hon intryck av att vara väldigt kompetent, engagerad och intresserad. Skoj!

Junior A

3 kommentarer:

Senior A sa...

Jag saknar dig redan. Du vet ditt uppdrag när du kommer till STEM, eller hur? (Reka in informationsavdelningen åt oss).

Junior A sa...

Ja, det uppdraget ska jag ta på fullaste allvar. Det hade varit så roligt om jag kunde ta med alla Malvorna till min nya arbetsgivaren. Risken är väl bara att stadshuset dräneras på alla unga kompetenta akademiker då...men huset får kanske skylla sig själv i så fall.

Dirren sa...

Hoppas du kommer att trivas på nya jobbet. Jag hade visserligen hellre sett att du stannat hos oss...