torsdag 29 mars 2007

Avskedsparty med stort A


Ja, som ni ser har Senior lagt ut bildbevis från avskedspartyt. Och det var ett avskedskalas som heter duga. Mina vänner hade fixat ett överlevnadskit till med med en massa bra-och-ha-grejor! Allt från vätskeersättnings-pulver, huvudvärkstabletter, hångeltuggummi, tandkräm och tandborste, samarinpulver, vin i minitetra och reflex till bananfodral och en tjuga till bussbiljett! Alla dessa grejor var samlade i en liten rosa miniväska av plast med vidhängande adresslapp samt en balong med mitt namn! Kan man önska sig något mer? Nej, jag tror inte det! Nu är jag redo att lämna stadshuset.

Det var ju inte bara gåvor denna kvällen. Vi åt och drack gott. Bl.a. åts det friterad bläckfisk, ostfyllda panerade pepparfrukter och fläskfiléspett med klyftpotatis och aioli. Till detta dracks det cider, vin och tequila. Det bästa/värsta av allt var att mina vänner "tvingade" mig att sånga karaoke! Och inte vilken låt som helst! "Ont, det gör ont" med Lena Ph, fick jag skråla till så högt jag bara kunde. Nu har jag lovat mig själv (och min sambo) att jag inte ska sjunga någon mer karaoke i år...och jag lär väl få hålla mig ifrån just den restaurangen ett bra tag, tills mina sånginsatser fallit i glömska.
-
Hur som helst så är jag verkligen jätteglad för hela avskedstillställningen och att jag lyckats få så fina vänner och arbetskamrater. Tusen tack för mat, dryck och alla presenter.
-
Junior A
-
P.S Vill ni höra mer sång, klicka på länken i SA:s kommentar till inlägget "Avskedskalas på högnivå." OBS! Det är inte jag som sjunger byråkratlåten!
-
Bilden är från SAS Shopping.