tisdag 13 mars 2007

Att avveckla sig själv...

Tro det eller ej, men det jobbas också en del i stadshuset. Själv håller jag på att städa och rensa ut en massa papper och skräp. Jag tycker om att rensa. Det brukar sluta med att jag kastar mer än vad som är bra och sen undrar jag varför jag gjorde mig av med sådant som jag kommit på att jag behöver...men det är bättre det, än att vara den typen som samlar på allt.

Inte nog med att jag håller på att städa jag ska även avveckla mig själv på ett smidigt sätt och så att det inte märks att det helt plötsligt är 1/3 mindre juristkompetens i stadshuset! Inte så lätt när arbetsgivaren vare sig bestämt sig för om min tjänst ska återbesättas eller ej, eller pekat ut vilka som ska ansvara för de arbetsuppgifter som jag haft. Knepigt läge! Trist att det är på detta sätt, inte minst för mina kollegor som på ett eller annat sätt måste hantera situationen från den 1 april och för de som jag lämnat juriststöd till i mitt vardagliga arbete.

I går var jag och min kollega på räddningstjänsten och hade vår första utbildningstillfälle för tillsynspersonalen. Det var bra. Vi fick mycket bra frågor och feed-back. Hoppas att det andra tillfället kommer att "knyta ihop" säcken så att personalen kommer att göra ett ännu bättre jobb i sin tillsynsroll.

Men nu - åter till papperstunnan!

Junior A

Inga kommentarer: