torsdag 1 februari 2007

Vårstudier

I vår kommer jag att fortsätta min ledarskapsutbildning med ytterligare en 5-poängs kurs på Högskolan på Gotland. Kursen heter "Ledarskap och organisation" och är på distans och ges på halvfart med början den 1 april. Detta innebär att kursstarten sammanfaller med datumet jag börjar nytt jobb. Därför har jag redan nu införskaffat litteraturen så att jag förhoppningsvis hinner läsa en del innan kursstarten. I kursen ingår också en skönlitterär bok, Flugornas herre av William Goldning. Skoj! Det ska bli spännande att se hur den ska användas. För övrigt är det dessa böcker som ingår i kursen:

Ledarskapets fallgropar av Ichad Adizes
Nya perspektiv på organisation och ledarskap av Bolman och Deal
Organisation av Abrahamsson och Andersen

Junior A

4 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Vad spännande det låter. Jag skulle gått grafisk design med inriktning på tidningsdesign i vår. Men jag kunde inte närvara på något av de obligatoriska seminarierna...så det få bli en annan gång.

Fröken virrig/L som i Malva

A som i Malva sa...

Roligt att du fortsätter med kursen och lycka till. Du är flitig som en myra så det kommer att gå bra.

"Flugornas herre" läste jag på gymnasiet, men det var nog fel bok vid fel tidpunkt. Jag läser den gärna igen. Kan jag låna den efter att du har läst den?

Junior A sa...

Klart du kan låna, men det kanske inte blir förrän till sommaren när kursen är klar. Hur går det för J och "Fans"?

A som i Malva sa...

Helt ok, jag har en hel del annat att läsa nu och i Thaaaaaaailand (så nu fick jag det skrivet, faktiskt första gången i bloggen).
J ska ta med sig "Fans" till Thaaaailand (2:a gången), så jag kommer nog oxå att läsa den. :-)