tisdag 20 februari 2007

Semlor, semlor, semlor!


Idag är det fettisdagen och då ska det ätas "temlor". Arbetsgivaren personalvårdar sina anställda genom att bjuda på semla idag. Det är ett mycket bra och uppskattat initativ. Jag kommer att känna mig väldigt vårdad med en samla i magen! Semmelälskaren har förmodligen redan tjuvstartat och satt i sig ett par semlor innan den officiella dagen. Själv tycker jag att man ska få äta semlor när man vill. Varför kan man inte köpa dessa läckerheter året om?
Enligt Expressen äter svensken i genomsnitt 8 semlor per år och det är ju ganska många det. Själv är jag nog farlig nära detta antal, måste jag erkänna. Livsmedelsverket uppger att en semla med mandelmassa och grädde innehåller 360 kcal. Men det tycker inte jag att man ska fundera så mycket på...livet är till för att njutas, eller hur?
SemlaGuiden bjuder på en semmelsaga www.algonet.se/~sv/sagan.htm
Junior A

1 kommentar:

Senior A sa...

Ni har väl sparat en fin semla till mig?