onsdag 7 februari 2007

Semester

Ytterligare en Malva-medlem kommer att gå på semester. Visserligen ska jag vare sig vara ledig i två veckor eller åka till Thailand men men arbetsvecka slutar idag. Framför mig har jag alltså totalt fyra lata dagar innan jag behöver ta mig till huset. Anledningen till denna lättja är att min pappa kommer på besök.

Jag har inte varit precis bortskämd med föräldra-besök, pappa var här senast 2003 tror jag. Skåningar förflyttar sig sällan norrut har jag förstått - jag själv är ett undantag, även om jag har mina begränsningar. Efter mer eller mindre en halv kidnappning är pappa alltså här om mindre än ett dygn och det ser jag verkligen framemot. Sambon är även han ledig så jag tror att vi alla kommer att få ett par roliga dygn tillsammans. På fredag hoppas jag att vi kan åka till Mariefred, det är så mysigt där. Gripsholms slott ligger så fint intill vattnet. Dessutom är det inte så långt till Taxingeslott - eller som min mamma kallar det "Kageslottet" (svensk översättning: Kakslottet). I semel-tider bör man äta minst en semla i veckan, har jag läst någonstans.

Arbetsveckan avslutas alltså snart men jag kan rapportera att jag gjort skäl för lönen trots den korta veckan. Jag har ägnat de senaste dagarna åt att gå igenom ett besvärligt ärende och "spökskriva" ett yttrande för en av kommunens nämnder som den ska lämna in till Länsrätten. Jag älskar att hålla på att vända och vrida på ord och att få till en bra språklig argumentation, så jag är nöjd med vad jag presterat även om jag inte är alldeles säker på att "vi vinner" målet.

Nu får övriga Malvor blogga så fringrarna blöder!

Junior A

Inga kommentarer: