tisdag 13 februari 2007

Å så lite jobb...

Ja, man skulle ju kunna tro att det inte jobbas något i huset, korridoren är tyst som i graven...men så är inte fallet. Jag håller på att fundera på en avtalsbestämmelse i ett fastighetsavtal. Ibland kan det vara lite snårigt att förutse alla upptänkliga situationer som kan ske i framtiden för att på förhand reglera sådana situationer på bästa sätt redan nu för parterna. Men det är å andra sidan ofta ganska roligt och stimmulerande huvudbry. Ibland önskade man att man hade mer tid till sitt förfogande...arbetsuppgifter tenderar ofta att vara märkta med Brådskande (läs: "skulle helst varit klart i går!") Men så är det i verkliga livet, man får laga efter läge, helt enkelt.

Junior A

4 kommentarer:

Dirren sa...

Ja, visst är det tyst i huset när jag är borta ;-)
Eftermiddagen har spenderats på allra bästa sätt: info om balanserad styrning, verktyg för detta och processkartläggning.

Junior A sa...

Jaha, då förstår jag varför det var så lugnt och skönt...

Info om styrning och kartläggning - intressant. Frågan är vem som ska styra vem och med vilket verktyg...

Dirren sa...

Vaddå frågan är - jag styr: är liksom Dirre. Ni andra gör som jag säger. Enkelt. Verktyg = order, peka med hela handen ;-)

Junior A sa...

Jo, den metoden känner man ju till...och tråkigt nog fortfarande använd i vissa sammanhang.

Det finns ju helt andra finurliga metoder, den allra bästa är kanske ändå att få mottagaren att känna som att idéen i själva verket var deras i från första början.

Junior A