fredag 2 februari 2007

Äntligen fredag

Nu återstår bara en halv arbetsdag innan man får vara helgledig. Skönt! Tycker inte att jag har gjort något vettigt denna arbetsvecka...men när jag tänker efter så har jag börjat att rensa, städa och arkivera. Akter ska gås igenom och arkiveras i bruna arkivboxar. Elektroniska dokument ska tas bort eller sparas i rätt mappar. En massa bra-och-ha-papper ska så småningom kastas... Det måste bli ordning och reda så att en eventuell efterträdare lätt kan sätta sig in i arbetet och vad som pågår. Men än är jag inte där, men det är ingen panik, jag ska ju faktiskt jobba två månader till även om jag ska hinna med att ta ut 11 semesterdagar innan jag slutar. Dagar som allra helst ska spenderas på litteraturstudier men det kanske blir en shoppingrunda till Stockholm också...

I helgen smäller det, på lördag börjar Melodifestival-cirkusen. Jag verkligen älskar Melodifestivalen och det är ingen ny förälskelse, den hade jag redan som barn och när det var det töntigaste man kunde se på... En av mina absoluta favoriter är från 1986 (jag var 10 år) "Kärleken är evig" med Lena Ph i någon hemmasydd liten kreation. På lördag tävlar bl.a Anna "ABC" Book och Tommy "En dag" Nilsson i Jönköping och det är roligt att de gamla schlagerartisterna ger sig in i leken igen. För första gången kommer jag att följa tävlingen via radio, och det blir onekligen en ny upplevelse. Synd att man inte kan se utstyrslarna, men det får man väl se i kvällstidningarna dagen efter. Jag och min skånevän Petra, som också är melodifestival-fantast, kommer säkert att få några roliga lördagar framöver.

Trevlig helg på er alla önskar Junior A

1 kommentar:

Stadshuset sa...

Det där med semesterdagar är inget problem, ge dem till behövande kollegor. ;-)

Jag misstänkte just att du kommer sitta bänkad framför melodifestivalen på lördag. Jag blev dock lite förvånad över att du har "sänkt" dig till att lyssna på festivalen. Vuxenpoäng?