torsdag 1 februari 2007

Min favorit vinter-månad

Nu slog det mig - vi har precis vänt kalenderblad och kommit till februari månad! Februari är verkligen min favorit vintermånad! Inte nog med att jag både fyller år och har namnsdag dessutom är det Alla-hjärtans-dag. Mycket att fira alltså. Sedan glädjs jag av att det är den sista vintermånaden innan den härliga vårtiden kommer -ja, åtminstone i teorin. En annan bra sak är att månaden är så kort - bara 28 dagar - vilket innebär att man har färre dagar på sig att spendera lönen på innan nästa kommer. En lyxmånad i mina ögon, helt enkelt!

Junior A

3 kommentarer:

A som i Malva sa...

Jag gillar oxå februari och speciellt i år eftersom jag kommer ha semester i stort sett hela månaden, he, he!

Fröken virrig sa...

Jag gillar inte februari alls, förutom det där du sa med att det är färre dagar som lönen ska räcka.

/Fröken virrig L som i malva

sa sa...

Det verkar vara en etablerad myt att februari skulle vara en bra månad ur ekonomisk synvinkel.
Faktum är att den lön som betalades ut den 26 januari ska räcka hela 32 dagar fram till den 27 februari. Finns någon värre månad?