måndag 19 februari 2007

Melodifestivalen och sportsabotage!

I torsdags tipsade jag om att man kunde lyssna på melodifestivalbidragen redan på fredagen genom att ratta in P4 kl 21.00. Efter att ha glufsat i sig var sin pepparbiff bänkade vi oss i soffan kl 21.00 för att lyssna. Ve och fasa! Det visade sig att att sporten och WM i Åre hade förtur och att bidragen inte skulle sändas förrän kl 21.30.

Det här med sporten har förföljt oss hela helgen. Melodikrysset blev av samma skäl framflyttat till kl. 12.00. Vem som helst förstår ju att det inte är samma sak och lösa krysset vid lunch! Krysset gick bra förutom lodrätt 3. Kanske jazz-snubben från 30-talet hette "Walter", måste göra någon mer efterforskning innan jag skickar in lösningen. Jag vet att det förmodligen kommer att utbryta en våg av upprörda röster för att jag bara har mage att säga något ont om sport! Att sporta är väldigt bra, men jag avskyr att se på eller höra sport oavsett om det är VM, OS eller sportspegeln. När den dessutom inkräktar på andra program då blir jag skogstokig. Så, nu har jag sagt det!

Melodifestivalen! Vad hände med min Magnus Carlsson? Hans låt var ju superbra. Någon kvällstidning liknade den vid en discobulle med extra kanel. O, ja "Live Forever" vill jag gärna dansa till på någon nattklubb. Vem hänger med?

Junior A

(Bilden är hämtad från svt.se)

2 kommentarer:

Heja Sverige sa...

Det enda positiva med att inte gilla att se på olika sportevenemang är att du ha detta otroligt angenämna upptäckt kvar att göra ;-`)

Säger Dirren som ser fram emot onsdag klockan 09.00 då biljetterna till em-kvalet Sverige-Island på Råsunda släpps.

Junior A sa...

Ja, så kan man också se på det:)

Undrens tid är ännu inte förbi...så vem vet? Men då bör man man nog göra en ordentlig undersökning av mitt hälsotillstånd om det inträffar! ;)