söndag 18 februari 2007

Logistik, bowling och blodapelsiner

Tur man har ledigt två dagar i veckan - hur skulle tillvaron annars gå ihop sig. Alltså åtminstone jag måste äta och mat finns i affären: den ska hem och den ska värmas. Laga mat är det inte tal om, köttfärssås på burk och Mamma Scans köttbullar funkar finfint. Sen gillar jag rena kläder - de måste tvättas för att bli rena. Och även där: fina maskiner och en skvätt tvättmedel, sen är det klart. Det centimeter höga lagret med coco-pops tycker jag bör bort med viss regelbundenhet - alltså dammsuger (eller coco-pops-suger) vi huset en gång i veckan. Smidig liten maskin som pluggas in i väggen så blir det rent och coco-popsfritt.
Trots alla dessa funktionella och praktiska maskiner och färdiga produkter ägnar jag och Leifi åtminstone hela lördagen åt logistik=ta rätt på veckan som varit och förbereda veckan som kommer. Strykning, åka till tippen, köpa nya gympaskor åt något barn eller sådana mindre frekvent återkommande sysslor - men ändock återkommande - blir alltid kvar till söndagen.

Den här söndagen hade bowlingförbundet fått till det igen. 08.15 till 17.00 var det cup i Södertälje. Det var inget snack - Leifi var den som fick åka. Själv hamnade jag på en mindre bowlingtävling i stan, då båda barnen är bowlingmästare, många gener från mamma :-)

Nu har jag en liten snutt kvar av helgen och ska återigen försöka vara intellektuell Malva-medlem och läsa Rum nr 10. Problemet är bara att jag köpt mig en påse blodapelsiner. Och nu förstår jag hur mycket en rökare saknar sina cigg, en alkolist sin sprit...Varje gång jag försöker påbörja mitt läsande märker jag att jag bara tänker på de goda blodapelsinerna. Det slutar med att jag måste äta en. Och så håller det på...Blir man sur av många blodapelsiner? Ni kanske ska passa er alla jobbarkompisar...snart är det måndag.

Dirren

2 kommentarer:

Junior A sa...

Sur? Nähä, det blir man inte, man blir bara glad, pigg och full med bra-och-ha-vitaminer.

Fröken Isakson sa...

Precis sur blir man nog inte hehe.

Hualigen, jag tycker att jag har fullt upp att sköta logistiken för två personer och en hund...hur ska det bli om man blir fler nån gång...hua.