lördag 3 februari 2007

Ligga lågt

Igår gav mina kollegor mig tuffa förhållningsregler inför helgen; ligg lågt nu så att du är pigg och kurant till den stundande Thaaaailandresan (så där, nu har ordet Thailand haft premiär på bloggen, tralala). Jag lyssnar såklart på mina kollegor/extramorsor eftersom de ofta kommer med goda råd.


Men eftersom jag har en del energi i kroppen var jag tvungen att röja lite hemma och det slutade med att jag oljade in köksbord + stolar, stordammade (prosit!), skurade badrum, tvättade en maskin, skurade hallgolv, hivade undan diverse vinterkläder, sorterade tvätt och sist men inte minst plockade fram kläderna som ska med till Thaaaailand.

Slutsats: ligga lågt betyder olika för olika människor. :-)

Nu ska jag bänka mig framför tv:n och spana in melodifestivalen. Heja Andreas!

7 kommentarer:

Dirren sa...

Helt otroligt - har du inte märkt att det är tipslördag idag: OCH DU HAR STÄDAT?

AP sa...

Å du försöker lura i mig att du kollar på tipslördag? Tjena dirren, så koko är jag inte, även om jag bara har Thaaailand i huvet nu.

Fröken Isakson sa...

När du skrev i min blogg gav du inte sken av att gjort SÅÅÅ mycket. Du skulle ju vara still och kurera dig. Du är ju omöjlig ;-)

Dirren sa...

Det är klart jag inte kollar på tipslördag. MEN jag håller heller inte på och STÄDAR när jag är SJUK! Så ta det lungt nu resten av helgen.

A som i Malva sa...

Aj,aj kapten. Jag ska. Idag ska jag bara utforska kameran och lämna in Vitnos på bilpensionatet i K-sund.

Junior A sa...

Alltså mitt råd var: Ta det lugnt och rikta in dig på alkoholen (underförstått att du skulle ta dig ett järn). INTE att du skulle dränka in hemmet med allehanda kemikalier eller storstäda. Som sagt du är ju helt omöjlig.

A som i Malva sa...

Jag hann även med att dränka in hemmet i alkoholens ångor. Nu är det rosévin som doftar i våra vrår. :-)