måndag 19 februari 2007

Jag är inte bara direktör - utan en tjat-mamma också

Försökte summera dagen och frågade högt, med min dotter i närheten, hur har dagen varit? Vad ska jag skriva? Enkelt, svarade hon. Du kan skriva att du tjatat på mig om att:
  • jag inte får spela data så länge
  • att jag måste läsa mer
  • att jag måste äta ärtor
  • att jag inte får kolla på Outsiders (Dirrens tur att se Från koja till Slott - bara därför - vanlig demokrati kör vi med hemma hos oss)
  • att jag ska mata kaninerna, jämt och ständigt, hela tiden...
  • att jag inte får göra saker i min takt (läs - skjuta upp det på mycket obestämd tid - inte ens säkert att den tiden finns inom det närmaste hundratalet)
  • och nu jävlas du dessutom med att jag inte får ha datorn (läs - dirren vill skriva lite på bloggen och kolla kontot inför After Work. P.S Det är stabilt på kontot D.S)

Nu kommer dessutom sonen och undrar om inte undertecknad haft sin datatid idag. Datatid hemma hos oss är en timme vanlig dag, 2 timmar helger uppdelat på två pass. Jorå, jag har haft min datatid, typ 8 timmar på jobbet :-)

Dirren

1 kommentar:

Senior A sa...

Det det är med direktörstiteln har jag aldrig förstått, men dina barn verkar ha bra koll på din andra titel, hi, hi.