måndag 12 februari 2007

Födelsedagsrapport


Vilken födelsedag!

Många grattishälsningar har jag fått, vilket gör mig väldigt glad. Egentligen började födelsedagsfirandet redan i fredags eftersom många grattiskort kom med posten. En del innehöll pengar, blomstercheckar och presentkort till glasbanken. Superbra. En del pengar har jag redan spenderat. Idag slog jag till och köpte en svart skinnväska med korta handtag av märket Vezzano. Den är ett mellanting mellan en portfölj och större handväska. Wedins hade 20%-rabattkampanj, så det blev några hundralappar i rabatt...och då får man inte tveka.

I fredags fick jag dessutom en alldeles fantastisk tulpanbukett som min snälla moster och morbror skickat till mig. Har inte räknat hur många blommer det var, men buketten var enorm. Vilken lyx. En stor blomsterboll i rött, mörklila, ljuslila, rosa och vitt pryder nu soffbordet.

I lördags uppvaktade sambon och pappa mig till frukost. Min älskling hade fått veta att jag önskade mig många paket, så han hade verkligen ansträngt sig. I det första fanns Lena Philipssons samlings-cd med hits under sina 20 år som artist. Så nu kan jag tralla med i "Kärleken är evig","Dansa i neon" och "Om". Paket nr 2 innehöll en rosa porslins-sparsgris med texten "Born to shop"! (Min älskling tycker kanske att shoppa är en av mina dolda talanger?) I den lilla söta grisen fanns ytterligare en present! Den 17 mars ska vi två åka till Stockholm och övernatta på Berns. I paketet ingår en fyra rätters middag och show-biljetter till Lena & Orup! Vilken födelsedagspresent! Jag har världens bästa sambo!

Födelsedagsmiddan intogs på Jernberghska och maten och service var som alltid utmärkt. God mat och dryck i mysig miljö. Toppen! Vi avslutade som vanligt på favvo-puben innan en trött men mycket grattad födelsedagsgris somnade i sin säng.

Tack än en gång för alla gratulationer.

Junior A

Inga kommentarer: