söndag 4 februari 2007

Bowlingcup och galna hästar

Jaha, då var snart även denna helg avverkad. Min dotter har gått omkring och sett ut som om hon varit stelopererad - i varje fall när jag bett henne göra något, exempelvis plocka upp efter sig eller ta rätt på sin egen tvätt. I fredags blev hon avkastad, för första gången, av en häst. Hästen var tvärtjurig och skickade henne med huvudet före in i en vägg. Det såg läskigt ut, men dotterna skakade av sig lite spån och satte sig upp igen. Hästeländet var fortfarande tjurig så det blev inte mycket mer rida av ändå.

Dagen efter var det lyckligtvis öppet hus i skolan så vi besökte skolsköterskan. Dottern får diagnos muskelbristning vilket känns lättande - kotförskjutningar är inget att leka med. Dottern tar emellertid diagnosen på allvar och går resten av dagen omkring med en stelopererad hållning, vilket gör att lärare och andra föräldrar hojtar om att vi borde åka till lasarettet...
Senare på kvällen, när dottern vill gå till en kompis och titta på melodifestivalen, då har steloperationen gett sig (eftersom jag påstår att stelopererade människor ska ta det lungt). Nä, nu är hon frisk och kan härja runt som vanligt igen.

Vackert väder har det varit också. Därför passade bowlingförbundet (eller nåt) på att boka en cup nere i bowlinghallen som ligger i en källaren. Där har jag suttit hela söndag förmiddag, tacksam över att skolan och bowlingförbundet (eller nåt) ser till att jag inte drar på mig den fula ovanan SOVMORGON. Sonen är ivarje fall nöjd, han gör en placering bättre än på motsvarande tävling förra året - det är klart han är ju lik sin mor :-)

Resten av söndagen ska jag vara en intellektuell bokcirkelmedlem och fortsätta läsa senaste boken som verkar vara himla bra. Imorgon är näst sista dagen att reta min rumskompis innan hon åker till Thaaaaailand, så det gäller att vara i bra form så att jag orkar med det ;-)

Dirren

Inga kommentarer: