söndag 25 februari 2007

Bokmal

Idag har jag ägnat ganska mycket tid till bokklubbsboken.
Bokcirkeldagen närmar sig och tiden dessförinnan är späckad. Nästa vecka tillbringar tre av Malva-medlemmarna på resande fot.

Skönt att slippa kontoret några dagar, jag är rätt trött på alltihopa! Här har jag och Senior A påtalat i ett par år hur ohållbar situationen är (Senior A i ännu flera år) både organisatioriskt och resursmässigt. Då vi trodde se ljuset i tunneln visar det sig att ljuset redan efter 4 veckor håller på att bryta ihop på grund av totalt ostrukturerat mottagande. Just nu hoppas jag bara att vårt nya stjärnskott ska stå ut för jag vet precis vad som händer om hon inte gör det - och då ger jag också upp!

Bättre är det med Rum nummer 10. Jag har cirka 70 sidor kvar och de kommer inte att vara svårlästa.

2 kommentarer:

Senior A sa...

Å jag fick huvudvärk när jag kom till jobbet i fredags och fick höra om eländet. Det här är ett tydligt bevis på hur lätt det är att låta problemet flyttas mellan personer istället för att ta itu med det. Är det någon mer än jag som har hört talas om att med styrning och struktur bedrivs en effektiv verksamhet?

Junior A sa...

Sorry to say: Nopp, inte de senaste åren. Kanske det är fler som ska överge tunneln?