onsdag 24 januari 2007

Jobbigt möte

Usch! Idag har jag haft ett bra men jobbigt samtal med min chef. Eftersom jag ska sluta min anställning vill jag undvika att närvara på ett jobbigt möte eftersom jag inte själv kommer kunna påverka den framtida utveckligen av en arbetsuppgift. Min snälla chef vill bestämt att jag ska vara med och delge de andra mina erfarenheter och diskutera alternativa lösningar för framtiden. En inställning som jag respekterar i och för sig. Problemet är bara att jag inte är så säker på att de andra delar min syn på hur arbetet fungerar i dag, ser bristerna med det nuvarande arbetssättet och därmed vara villiga att kvalitetssäkra processen genom ett annat arbetssätt...och då känns det lite knepigt. Får ser hur det blir - vara eller inte vara - med på mötet, alltså.

Junior A

1 kommentar:

Dirren sa...

Tiden mellan uppsägning och fysisk avgång borde vara den bästa i en arbetstagares liv. Vad kan man förlora på att vara helt ärlig? Och hur underbart skulle det inte kännas att kunna gå omkring och tala om exakt vad man tycker? Även om det är svårt för mig att erkänna så håller jag med chefen i detta läge.
P.S Säg inte det till chefen - alltså att jag håller med honom D.S