torsdag 25 januari 2007

Dagens skomakarens barn

Idag var jag och L som i Malva på kurs och fick göra en kommunikationsövning. Övningen gick ut på att jag skulle beskriva en bild som L skulle rita efter mina instruktioner. Det var skitsvårt eftersom jag hela tiden ville berätta vad hon skulle rita. Resultatet blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Uj, uj där fick vi kommunikatörer ställa oss i skamvrån och titta på andra goda kommunikationsexempel från övriga deltagare... (Å jag som brukar skryta med att jag är en fena på Rappakalja, snyft).
Men vi kommer igen, eller hur L?

//A som i Malva

3 kommentarer:

Fröken virrig sa...

Heheh, självklart gör vi det! Vi ville ju bara påvisa att envägskommunikation INTE fungerar, eller hur ;-)?!

/Fröken virrig

M som i Malva sa...

Jag gjorde också den övningen - och blev bäst i klassen :-P

A som i Malva sa...

In your dream, dirren! :-)