onsdag 24 januari 2007

After work

Igår hade vi after work. Ett par arbetskamrater slöt upp på vår favoritpub för en matbit, dryck (företrädesvis öl) och samkväm. ("Samkväm" vilket roligt ord, det måste jag börja använda mer, by the way). Trevligt hade vi det, hoppas fler sluter upp nästa gång. M som i Malva avvek tidigt för att söka efter en fodervärds-häst till sin dotter under sommaren. Själv erbjöd jag och min sambo, vår Kalle Katt som foderdjur om det blir svårt att få tag i en häst. Det finns vissa likheter. Kalle äter i bland som en häst, han luktar ofta hö eftersom han gärna är i grannens lada, han har päls och han gillar att bli borstad.

Junior A

3 kommentarer:

Fröken virrig sa...

Åh så mysigt ni verkar ha haft. Själv var jag ju på syjunta och kunde inte komma :(. Typiskt.

Fröken virrig eller L som malva

Anonym sa...

Appropå roliga/märkliga ord fick jag höra ett nytt idag, verksamhetsutnyttjare. Byråkratiskt och vackert, eller hur? Det ska jag nog börja använda i min kommunikation.

//A som i Malva

Dirren sa...

Nu har vi en stallplats...utan kuse...så Junior A - Kalle Katt kanske får lov att klä ut sig till häst i sommar :-)